Witchblade a tajemný svět artefaktů, část 4: Třináct artefaktů
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Abychom Vám alespoň zčásti ukázali něco ze světa artefaktů, pořídili jsme jejich seznam s vlastnostmi:
Darkness – Temnota
Temnota je jednou ze dvou prvotních sil vesmíru. Mužský element, který potřebuje mužského hostitele, aby mohl působit ve fyzické rovině. Otec Witchblade.
Angelus – Angelus
Světlo je jednou ze dvou prvotních sil vesmíru. Ženský element, který potřebuje ženského hostitele, aby mohl působit ve fyzické rovině. Matka Witchblade.
Witchblade – Čarodějná zbroj
Je rovnováha. Potomek Temnoty a Angela. Vytváří si symbiotické spojení se svým lidským nositelem, kterým je obvykle žena.
The Rapture – Extáze
Okultní, krucifixu podobný předmět, nosí se na krku, přináší svému nositeli naději do beznaděje.
The Blood Sword – Krvežíznivý meč
Démonická japonská katana přinášející svému nositeli obrovskou sílu, za kterou nositel platí její touhou po krvi.
The Glacier Stone – Kámen ledu
Talisman pocházející ze severských zemí, nosí se na krku, svému nositeli umožňuje se proměnit v nástroj ničení – ledového obra.
The Ember Stone – Kámen ohně
Ohnivý talisman, nosí se na krku, svému nositeli umožňuje proměnu v nástroj tvoření – stvoření podobné drakovi.
Coin of Solomon – Mince šalamounova
Tajuplná mince přinášející svému nositeli dar jasnozřivosti.
Spear of Destiny – Kopí osudu
Kopí, jenž probodlo bok Ježíše Krista a bylo smočeno v jeho krvi. Tento artefakt používaly tajné bojovnice katolické církve s nadpřirozenem, zvané Magdalena.
Pandora's Box – Pandořina skříňka
Skříňka z řecké mytologie, která obsahovala všechny strasti světa, nyní obsahuje chaos.
The Wheel of Shadows – Kolo stínů
Jeho původ je zahalen tajemstvím, je nějakým způsobem svázáno s Angelem. Bojovnice na straně Angela Sabina, tento artefakt použila a proměnila se v stínovou bytost ovládající čas.
The Heart Stone – Srdcový kámen
Záhadný kámen ve tvaru srdce, nosí se na krku, zvyšuje nadpřirozené schopnosti nositele.
The Thirteenth – Třináctý artefakt
V sobě skrývá velkou zlou sílu.
A teď již máte dostatek informací, abyste si mohli Witchblade objednat. Těšit se můžete na nový zajímavý svět, který jistě potěší všechny milovníky fantasy, akce i krásných ženských křivek.
Witchblade a tajemný svět artefaktů, část 3: Witchblade a Darkness
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Jak jsme si řekli už v první díle našeho vyprávění za těmito dvěma postavami i celým světem Artefaktů stojí studio Top Cow, založené v roce 1992 Marcem Silvestrim a patřící pod nakladatelství Image. A u nás z Top Cow již také něco vyšlo.
WitchbladeWitchblade je příběh newyorské policejní vyšetřovatelky Sary Pezziniové, kterou si zvolí za svého nositele jeden z artefaktů – čarodějná zbroj Witchblade. Příběhy jsou mixem detektivky, kriminálky, hororu, městské fantasy a lovestory s příměsí lehkého erotična.
Podle komiksu vznikl v roce 2000 televizní seriál pro stanici TNT, který byl plánovaný vysílat až do roku 2009. Přestože byl seriál v roce 2002 sedmým nejlepším seriálem na kabelových televizních stanicích, skončil po 24 epizodách.
Původní odůvodnění kanálu TNT bylo, že se hlavní představitelka Sary Pezziniové Yancy Butlerová obávala, že bude s touto postavou příliš spojována a zaškatulkována, tak po druhé sezóně odmítla dále tuto roli hrát.
Skutečnou příčinu odhalil po mnoha letech šéfredaktor Top Cow Matt Hawkins: Yancy Butlerová musela na léčení kvůli svým závislostem. Dále uvádí, že Witchblade byla a je nejlépe hodnoceným seriálem, který byl zrušen.
Seriál u nás nebyl nikdy uveden, vyjma svého pilotního dílu na videokazetách. Nicméně to bylo ještě v době velmi nízkých seriálových rozpočtů a podle toho také seriál vypadal.
Dále vznikl v roce 2006 japonský anime seriál, který s původním komiksem toho nemá příliš společného a manga série.
O oblíbenosti Witchblade svědčí i vznik hudebního alba Witchblade: The Music, od různých interpretů, které produkoval Gerard McMahon, anglický multiinstrumentalista, proslavený hudbou ke kultovnímu filmu Ztracení hoši.
A nakonec ještě musíme zmínit pravidelně se objevující zvěsti o filmu Witchblade, ta poslední plánuje premiéru na příští rok. :-)
Darkness
Vznikl o rok později v roce 1996. Jako protiváha Witchblade. Nositelem Darkness je zabiják mafie Jackie Estacado. Síla Darkness se dědí a dostává ji syn po svém otci po dovršení 21 let. Tato síla mu umožňuje vstupovat do jiného světa a ovládat démony, kteří ho obývají.
V roce 2004 Dimesnion Films měli v přípravách film a v roce 2009 to opět zkusil další producent. Nakonec se z toho nic neuskutečnilo.
V roce 2007 švédské videoherní studio Starbreeze (naposledy proslavené hrou Brothers: A Tale of Two Sons) vytvořilo hru z první osoby The Darkness.
V roce 2012 vznikl druhý díl ve studiu Digital Extremes.
A jak to bude s Witchblade a Darkness u nás?
Plánujeme je vydávat střídavě, tenhle rok Witchblade, příští Darkness. Obě série jsou provázané. Proto jsme před lety museli ukončit vydávání Darkness.A kolik to bude knih?
Vzhledem k tomu, že doháníme 20 let vydávání bude to 6-7 knih Witchblade a 4 knihy Darkness. A pak nás čeká série Artefakty.
A proč to děláte?
Protože Vám chceme ukázat svět Artefaktů v celé jeho šíři. Něco, co jste zatím neměli možnost vidět. Je to úchvatný velký svět, kterému se tady zatím nikdo nevěnoval. Vítaná příležitost pro ty, co jsou již přesyceni světy Marvelu a DC.
Pokračování článku zde.
Witchblade a tajemný svět artefaktů – část 2: Komiksy Top Cow v České Republice
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Poprvé se u nás objevil komiks z dílny Top Cow v roce 1999 v časopise Crew číslo 11. Jednalo se o crossover Tomb Raider/Witchblade.
V roce 2000 vyšla v nakladatelství Calibre Publishing (nyní Comics Centrum) první minisérie Tomb Raidera v knize Tomb Raider: Legenda o Medusině masce.
Druhý crossover Witchblade/Tomb Raider vyšel v časopise Komiks a jeho svět v roce 2001 na pokračování v číslech 1-4, rovněž v nakladatelství Calibre Publishing. V zahraničí měla ve své době crossover s Witchblade sloužit k propagaci Tomb Raidera, u nás k propagaci Witchblade, jejíž vydání Calibre Publishing oznámilo. Nakonec kvůli potížím s podklady (ztratily se podklady několika úvodních sešitů série), vyšel v témže roce souputník Witchblade – Darkness. Prvních osm sešitů série vyšlo v naději, že se data v Top Cow najdou a obě série budou moci dále pokračovat (děj v Darkness dále navazuje na Witchblade). Data ale zůstala ztracená ještě další léta a k tomu se přidaly komplikace s licencí, protože Top Cow střídalo několikrát svá zastoupení pro Evropu. Darkness a Tomb Raider se po velkém úspěchu dočkali v roce 2002 dotisku.
Darkness se dále objevil v crossoveru Darkness/Batman, který vyšel na pokračování v časopise Crew v číslech 17–19 v letech 2001 a 2002.
Další knihu z Top Cow, tentokrát z imprintu Joe's Comics, u nás vydalo Comics Centrum. Byla jí v roce 2004 road movie o cestě za soubojem o duši do pekelného New Yorku Krajina půlnočních stínů J. Michaela Straczynského.
V roce 2005 vydalo nakladatelství Crew první knihu série Vycházející hvězdy, rovněž z imprintu Top Cow Joe's Comics J. Michaela Straczynského. Čtenáři si pro špatné prodejní výsledky museli na druhou knihu počkat až do roku 2009. Závěrečná třetí kniha u nás doposud nevyšla.
V roce 2007 vyšel v nakladatelství Crew komiks Marka Millara Živý nebo mrtvý, v originále Wanted.
Zatím poslední komiks Top Cow u nás vydalo v roce 2009 Comics Centrum a to druhé vydání Krajiny půlnočních stínů v brožované verzi.
Pokračování článku zde.
Jak se měří šance?
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Šancemetr u Kolosálních knih není nastaven on-line a zobrazuje pouze uhrazené objednávky. Každou přijatou platbu zadáváme ručně a proto se někdy zdá, že se rtuť posouvá skokově.
Objednávky od knihkupců se do tohoto Šancemetru započítávají až v posledním týdnu, kdy mají knihkupci uzávěrku objednávek těchto knih.
Šancemetr u edice „Na přání“ je nastaven on-line a protože knihy v této edici nemají podmínku zaplacení předem, zobrazují se na něm všechny došlé objednávky okamžitě, jakmile je zákazník zrealizuje.
Objednávky od knihkupců se do tohoto Šancemetru započítávají až v posledním týdnu, kdy mají knihkupci uzávěrku objednávek těchto knih.
Darkness a tajemný svět artefaktů – část 1: Zamotaná historie x
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Pojďte se s námi seznámit se světem tajemných Artefaktů. Tenhle svět vytvořilo studio Top Cow dceřinné studio/vydavatelství/imprint nakladatelství Image. Podívejme se proto nejdříve na zajímavý vznik a historii tohoto zamotaného konglomerátu, abychom lépe pochopili čím a proč Top Cow s Witchblade a Darkness ovlivnila komiksový průmysl.
Image comics a jeho dceřinná studia
Image bylo založeno roku 1992 několika tvůrci, kteří se rozešli v roce 1991 s vydavatelstvím Marvel. Byli to: Todd McFarlane (Spider-Man), Jim Lee (X-Men), Rob Liefeld (X-Force), Marc Silvestri (Wolverine), Erik Larsen (Amazing Spider-Man), Jim Valentino (Strážci Galaxie), Whilce Portacio (Uncanny X-Men) a Chris Claremont (Uncanny X-Men). Jejich odchod bývá označován jako X-odus, protože mnoho z nich se podílelo na sérii X-Men. Když tato skutečnost vyšla najevo, akcie Marvelu se výrazně propadly. Důvodem jejich odchodu byla neochota společnosti Marvel změnit svou politiku vůči tvůrcům, kdy jejich díla (příběhy, kresby, nové postavy atd.) byla pouze majetkem společnosti a také neochota k novým modernějším konceptům.
Výše zmínění tvůrci spolu založili nakladatelství Image Comics a šest studií, která vlastnili:
Todd McFarlane – Todd McFarlane Productions,
Jim Lee – WildStorm Productions,
Erik Larsen – Highbrow Entertainment,
Jim Valentino – ShadowLine,
Marc Silvestri – Top Cow Productions,
Rob Liefeld – Extreme Studios.
Vydávání zastřešoval Image Comics.
V jednotlivých studiích pak vytvořili své první komiksy, které pak vyšly v průběhu roku 1992:
Jako první vydalo Extreme Studios Youngblood. Todd McFarlane Productions, skvěle zaplnila díru na trhu sérií Spawn, zaměřenou především na barevné menšiny v USA. Highbrow Entertainment debutovala sérií Savage Dragon a WildStorm Productions sérií WildC.A.T.s. Tyto série dosahovaly prodejních čísel, jaká doposud dokázali mít jen velcí vydavatelé jako Marvel nebo DC. Menšího úspěchu potom dosáhly série Top Cow Productions Cyberforce, Highbrow Entertainment Shadowhawk a velmi opožděné Portaciovy Wetworks, vydané WildStorm Productions. Všechno to byly komiksy, které vycházely ze super-hrdinského syžetu té doby, který jen mírně pozměňovaly.
Image comics byl vždy otevřený dalším autorům a jejich projektům. Byly to např.: Sam Kieth (The Maxx), Dale Keown (Pitt), Jae Lee (Hellshock), nebo týmu Kurta Busieka, Brenta Andersona a Alexe Rosse (Astro City).
Vznik Witchblade
Zakladatel Top Cow Productions – Marc Silvestri, ale chtěl vytvořit něco úplně nového. Komiks pro dospělé publikum, zbavený superhrdinských klišé, který by dokázal zaujmout čtenáře obou pohlaví a svou výtvarnou stránkou jim vyrazil dech. Proto oslovil dvojici scenáristů Davida Wohla a Christinu Z. Ti pak namíchali výbušný koktejl detektivky, kriminálky, hororu, fantasy, béčkového krváku, dramatu, romatiky a lehké erotiky.
Pro výtvarnou stránku věci sestavil tým z kreslíře Michaela Turnera, vytahovače tuší D-Trona a mágů barev Nathana Cabrera a JD Smithe. Ti měli za úkol vyvinout nový dechberoucí výtvarný styl. Rozhodli se do něj, na tu dobu velmi odvážně a ve velké míře, zapojit počítače. Jimi vytvořený styl dodnes napodobuje řada jiných studií, ale přestože mají nyní k dispozici mnohem vyspělejší techniku, jejich kvalit nedosahují. Není tedy divu, že přípravy trvaly více než tři roky.
Částečný rozpad Image Comics
Na počátku roku 1996 Marc Silvestri s Top Cow odešel na protest z Image Comics, protože se ukázalo, že její výkonný ředitel Rob Liefeld zneužíval Image Comics k propagaci a finanční podpoře vlastního vydavatelství Maximum Press (později Awesome Comics, než došlo k jeho krachu, vycházela v něm díla Alana Moorea, který později přešel pod American Best Comics, imprint WildStorm). Po jeho vynuceném odchodu v září 1996 se Silvestri s Top Cow do Image vrátil. Ale již v mnohem samostatnější pozici. Vydavatelské, distribuční i licenční služby si začal řešit sám. V roce 1998 založil WildStorm nový imprint Cliffhanger, který byl velmi úspěšný a v roce 1999 prodal Jim Lee celý WildStorm vydavatelství DC. Tak se do DC dostala výtvarná technologie Top Cow, sdílená později celou Image, a autoři jako Jim Lee, Humberto Ramos, J. Scott Campbell, Joe Madureira a další. Novým přírůstkem do tohoto konglomerátu se v roce 2010 stalo studio Skybound Entertainment Roberta Kirkmana se sérií Živí mrtví.
Image Comics se střídavě dělí o třetí vydavatelskou příčku na americkém trhu s IDW Publishing a Dark Horse Comics.
Joe's Comics
Je imprintem Top Cow. Založil jej v roce 1998 komiksový, filmový a televizní scenárista J. Michael Straczynski (Babylon 5, Jake a Tlusťoch, To je vražda napsala, The Real Ghostbusters, Spider-man).
První sérií byly A zrodí se hvězdy... (1999 – 2005), které po čísle 21 pro neshody s Top Cow kvůli jejich scénáři zastavil a zablokoval i jejich možnost zfilmování. Dlužno dodat, že po výborném rozjezdu série velmi upadla a tak výtky Top Cow byly patrně oprávněné. Nakonec Straczynski alespoň dopsal poslední tři sešity a s Top Cow se v roce 2005 rozešel. Přešel pak k imprintu Marvelu Icon. Nicméně v roce 2013 své vztahy s Top Cow urovnal a Joe's Comics opět obnovil.
Do povědomí čtenářů se Joe's Comics dostal díky velmi oceňované sérii Krajina půlnočních stínů, kreslené Gary Frankem. Ale ani ta neměla jednoduchou cestu do povědomí čtenářů. Vycházela od roku 2000 s různými obtížemi téměř dva roky. Byť byl její první sešit vydán s více jak 26 různými obálkami, série vydávaná po jednotlivých sešitech čtenáře nezaujala. Velkou popularitu si získala až díky soubornému vydání v roce 2003, téměř rok po jejím dokončení. Bohužel tak nemohl být naplněn původní koncept, kdy příběh v této knize měl být jakousi „kostrou“ do které měli výtvarníci a spisovatelé doplňovat další příběhy. Jak to mělo vypadat mohou čtenáři vidět v bonusovém příběhu (kresleném Michaelem Zullim), zařazeném na konec knihy, který zároveň posloužil jako propagace v katalogu komiksů Wizard.
Po svém odchodu k Marvel-Icon se Straczyncki snažil na úspěch Krajiny půlnočních stínů navázat sérií The Book of Souls, ale zvolil si pro ni nešťastně výtvarnici Colleen Doranovou, která nesnese s Garym Frankem srovnání a pochopitelně i vybarvení a vytažení tuší se s prací v Top Cow nedá srovnat. Série tak skončila šestým sešitem. Možná i pro tyto neúspěchy Straczynski opět oprášil Joe's Comics.
Shrnutí
Jak je vidět svět Top Cow je plný rozchodů a opětovných setkání. Nicméně po výtvarné stránce zvedlo standard mainstremového comicsu a ukázalo ostatním, že lze počítače v komiksu používat i k velmi náročným a komplikovaným pracovním postupům. Po stránce obsahu představilo komiks, jehož obsah ignoroval Comics Code Authority (cenzuru), byl zaměřen na starší čtenáře obou pohlaví a dokázal, že pro úspěch v mainstreamu není nutný běžný superhrdinský syžet.
Pokračování článku zde.
Želvy v Českém rozhlase a Lidovkách
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Před časem byl v Českém rozhlase v pořadu Rádio Junior rozhovor o Želvách Ninja a nejen o nich.
Pokud jste neměli možnost ho poslouchat tak tady je záznam.
A želvy v Lidovkach
Robert E. Howard: FANTASTA OSAMĚLÉ HVĚZDY
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
napsal Mark Finn
Byl jsem první, kdo měl zapálit pochodeň literatury v téhle části země, bez ohledu na to, jak malý, křehký a snadno zhasitelný by její plamen mohl být.
Robert E. Howard
H. P. Lovecraftovi, červen 1933
Je nemožné zhodnotit přesně sílu, s jakou dopadla práce Roberta E. Howarda na popkulturu. Ovlivnil stejné množství lidí jako Tolkien, ne-li víc a dokázal to z malého domku v Cross Plains v Texasu, ve státě Osamělé hvězdy. Během své profesionální kariéry, která trvala pouhých dvanáct let, stvořil R. E. Howard tolik hrdinských příběhů, že by to jiným trvalo celý život, a sám, vlastníma rukama, prakticky vytvořil žánr hrdinské fantasy. Jeho práce křižovaly světem, byly přeloženy do bezpočtu jazyků a i sedmdesát let po jeho smrti dále inspirují spisovatele a získávají nové fanoušky. Nejznámější je jako tvůrce proslulého Conana Cimmeřana. Howardův barbar a jeho svět ale nejsou ani tak vrcholem jeho spisovatelské dráhy, jako spíš jen jedním z mnoha úspěchů jeho literárních prací, jejichž témata byla tak rozličná, že se vymykají jakékoliv kategorizaci.
Robert Ervin Howard se narodil 22. ledna 1906 v Peasteru v Texasu. Jeho otec Isaac M. Howard byl venkovský doktor, který pečoval o farmáře a jejich rodiny. Doktor Howard s manželkou Hester Jane Ervinovou a malým synem Robertem se postupně stěhovali po celém Texasu, z jedné malé obce do druhé. To byl jeden z důvodů, proč se Robert
E. Howard tak upnul na svou matku, která mu byla často jedinou společnicí. Ona ho také podporovala v četbě a studiu. Robert byl chlapec s neobyčejnou představivostí, schopný vstřebávat a ukládat v paměti jak vyprávěné historky, tak psané dobrodružné příběhy. Přečetl doslova všechno, co se mu dostalo do rukou.
V roce 1919 se rodina usadila v Cross Plains. Bylo to nedlouho před naftovou horečkou, která vypukla ve dvacátých letech. Ta do okolí přivedla obrovské množství lidí a zapříčinila tak rozkvět místního obchodu a podnikání. Do městečka přicházely tisíce lidí a hledaly práci na polích, jenže s nimi do města dorazily i podivné existence, hráči, podvodníci, flákači, lehká děvčata, zločinci, spekulanti, vemlouvaví obchodníci, aby rychle vydělali peníze, než zásoby nafty vyschnou.
Tyhle obrazy náhlého příchodu civilizace, která s sebou přinesla lhostejnou bezohlednost, zlodějnu a dekadenci rychle rostoucích pohraničních městeček, nenávratně zabarvily Howardovo vnímání světa, a takto ovlivněný pohled na civilizaci v rozkladu se v Howardových příbězích objevuje znovu a znovu. V dopise, který adresoval r. 1931 Farnsworthu Wrightovi, vydavateli magazínu Weird Tales, napsal: „O naftovém boomu bych řekl jednu věc. Ukáže mladému klukovi, jak prohnilý je život, lépe než cokoliv jiného.“
Cross Plains bylo největší městečko, v němž Howardovi až dosud žili, a díky záplavě lidí, kteří tam a v okolí hledali černé zlato, nabízelo mladým hochům spoustu zábavy. Howardova živá představivost a dar fabulace mu zajistily vstup mezi místní děti a jeho láska k boxu mu umožnila zapadnout mezi mladíky stejného věku.
Na střední škole byl Howard průměrným studentem, ale jeho zkušenost v psaní mu dovolila mezi spolužáky vyniknout. V patnácti letech se rozhodl, že se bude živit jako spisovatel, a poslal jednu ze svých povídek do svého oblíbeného pulpového časopisu – Adventure.
Byl obratem odmítnut. Když mu bylo šestnáct, vyhrával Howard ceny a uznání za povídky a články ve školním časopise. Pokračoval v psaní, probíral se svými písemnými prameny a poznámkami a hledal svůj styl.
Krátce potom, co ukončil střední školu, se mu podařilo prodat první povídku s názvem „Oštěp a tesák“ (Spear and Fang). Byl také mnohokrát odmítnut, ale přijetí téhle povídky podpořilo jeho ambice. Na začátku dvacátých let Howard rozeslal a prodal slušný počet příběhů Weird Tales a dalším dobrodružným časopisům, zatímco v Cross Plains mezitím vystřídal celou řadu zaměstnání, od prodavače limonád až po reportéra na naftových polích. Howard byl i skvělý básník a napsal překvapující množství veršů s historickými náměty. Většina z nich se ale objevila až desítky let po jeho smrti, i když několik z nich bylo uveřejněno už v magazínu Weird Tales. Jenže stejně jako jiné časopisy, Weird Tales platily za uveřejnění, nikoliv za přijetí povídky, a důsledkem toho bylo, že si musel Howard najít zaměstnání. Jeho otec přidal svou trošku do mlýna, když nutil syna, aby kráčel v jeho stopách nebo, pokud se mu to nepodaří, aby dále pokračoval ve studiu a našel si vhodné zaměstnání. Howard všechna svá podřadná povolání nenáviděl. Nenáviděl pevnou pracovní dobu a nesnášel, když mu jiní říkali, co má nebo nemá dělat.
V dopise H. P. Lovecraftovi Howard napsal: „Není to nic lehkého, zvolit si povolání tak cizí a neznámé vašim blízkým. Mluvím o zaměstnání, které je mlhavé, vzdálené a neskutečné jako pobřeží Evropy.“ Howardova rodina měla mezi obyvateli Cross Plains dobrou pověst a požívala jisté úcty, především díky tomu, že lidé měli rádi dr. Howarda, který se o ně dobře staral. Od Roberta se čekalo, že se zapojí buď tak, že obleče otcův bílý plášť, nebo přispěje k dobrému jménu rodiny jiným zaměstnáním, které by nesnížilo celkovou prestiž rodiny. Někteří lidé si mysleli, že žije na úkor svých rodičů, jiní zase říkali, že je trochu divný (a jejich názor neovlivnila ani jeho sečtělost a láska ke knihám), což vyplývalo z toho, že neměl stejné názory a touhy jako ti kolem něj.
Howard měl okruh přátel, na nichž lpěl a s nimiž si dopisoval, ale ve svých touhách byl velmi osamělý. Tyto okolnosti dopadaly na bedra mladého muže velmi těžce a v jeho psaní byly delší přestávky. Kdykoliv to bylo možné, zbavoval se přebytečné energie neboli „upouštěl páru“. Dělal to hlavně v místní ledárně, kam chodil boxovat s místními rváči. Kulturistika a spousta cviční změnily Howarda v muže doslova hrdinské postavy, jehož úder byl zdrcující. Vítězství v ledárnách pomohla Howardovi získat slušnou sebeúctu, ale neutěšená situace kolem zaměstnání a nepříjemné naléhání doma pokračovaly.
Nakonec udělal Robert s otcem dohodu. Začne navštěvovat kurs účetnictví v nedaleké škole Howarda Payna. Pak mu otec dá rok na to, aby se pokusil dosáhnout úspěchu jako spisovatel. Když se mu to nepodaří, stane se účetním.
Kostky byly vrženy. V roce 1927 dostal diplom účetního a hned potom se dal do tvrdé práce, pevně rozhodnut diplom nikdy nevyužít. Potřeboval napsat prodejné povídky. Motivován nudným okolním světem a horečnou touhou hledat si vlastní cestu, ponořil se do svých dětských fantazií, do evropské historie a do svého vlastního drsného světa a stvořil řadu výjimečnýchpostav.
V době, kdy navštěvoval kurs účetnictví, vymyslel Howard postavu a povídku, která velmi ovlivnila jeho pozdější kariéru. Teď se k rukopisu vrátil, vypiloval ho a zaslal do Weird Tales. Povídka byla přijata k uveřejnění, což Howardovi způsobilo nesmírnou radost. Povídka „Království stínů“ (The Shadow Kingdom) byla první povídka typu Meč a magie, která byla kdy napsána. Byla to směs hororu a hrdinské fantasy, v níž se poprvé objevil král Kull. Kull, barbar, původem ze zaniklé Atlantidy, dosedne na trůn Valusie a je na všech stranách obklopen spiklenci, tajemným nebezpečím a diplomatickými intrikami.
To byl až doposud Howardův největší úspěch a honorář a od toho dne začal být ve Weird Tales publikován pravidelně. Byla publikována další povídka s Kullem „Zrcadla Thuzuna Thuna“ a téměř současně povídka s dalším hrdinou, jehož si Howard vymyslel už v mládí – s puritánem Salomonem Kanem. Kane je zatrpklý a puritánský šermíř, který bojuje s piráty a lidožrouty na pobřeží Anglie i temné Afriky. Celkem bylo ve Weird Tales uveřejněno sedm povídek, což Howardovi výrazně vylepšilo jak příjmy, tak pověst mezi čtenáři časopisu.
Další velký Howardův úspěch přišel v roce 1928, když prodal povídku „Hadí jáma“ (The Pit of the Serpent) magazínu Fight Stories. To bylo první vystoupení Howardova nejoblíbenějšího, ale čtenáři nejpřehlíženějšího hrdiny Stevea Costigana. Costigan je skvělý námořník, který se se svým buldokem Mikem toulá po východních mořích a prožívá humorné boxerské historky. Námořník Steve byl ošklivý jako gorila, ale měl srdce ze zlata, pěsti z ocele a hlavu prázdnou jako sud. Costigan bojoval holými pěstmi, a Howardův dar živého psaní těm povídkám dokonale posloužil. Zápletka se často točila kolem boxerského utkání, ale právě tak často se odehrávala v temných uličkách nebo jiném netypickém prostředí. To byly první příběhy, které Howard dokázal okořenit humorem, a na stránkách Fight Stories a Action Stories, stejně jako později v Jack Dempsey‘s Fight Magazine, se staly nesmírně populárními. Vydavatelská společnost Fiction House platila stejně za přijetí povídky jako za její publikování, a tak byly koncem roku 1928 všechny rozhovory o tom, zdá se má Howard věnovat dráze účetního, ukončeny.
A tak, zatímco mu Costiganovy povídky zajišťovaly pravidelný příjem, věnoval se Howard dalším dvěma hrdinům z mládí, Branu Maku Mornovi, piktskému králi, který vede boje s římskou armádou okupující Británii, a Francisi Gordonovi, přezdívanému El Borak, chlubivému pistolníkovi cestujícímu Orientem. Tihle dva, spolu s různými horory, a historickými příběhy, se objevili ve Weird Tales a v bratrském časopise Oriental Tales.
Howard se věnoval prakticky všem žánrům, dokázal psát rychle a dobře a s úsporností, jež se nakladatelům zamlouvala, protože většina z nich platila od slova. To ovšem neznamená, že Howard psal jako na běžícím pásu. Ve skutečnosti napsal prakticky od každé své povídky několik verzí, často na základě poznámek a požadavků svých nakladatelů. Howard psal intuitivně, věřil svým instinktům, a dokázal pracovat šíleným tempem. Napsal povídku, zahodil ji, pak ji zase sebral a přepsal, přizpůsobil nakladatelským požadavkům, a když mu ji nakonec stejně vrátili, přepsal ji znovu. Takhle ji dokázal přizpůsobit různým vydavatelům nebo typu časopisu. Přes to všechno na Howarda pořád ještě čekalo stvoření jeho největšího hrdiny, toho, který ho nadlouho přežije, ale bude současně jeho zkázou.
Svou nejznámější postavu Howard vytvořil v roce 1932. První povídkou, v níž se objevil Conan, byl příběh „Meč s Fénixem“ a uveřejnili ji ve Weird Tales. Stala se okamžitě hitem. Conan je v příběhu novopečeným králem a nese na poněkud nejisté hlavě vladařskou korunu Aquilonie. Muž, který je jeho pravou rukou, je pod záminkou diplomatického jednání odlákán od dvora, a tak ponechá Conana v situaci vhodné pro vražedný útok (kterému napomáhá mág Thoth-Amon). Conana varuje duch a barbar se stačí částečně připravit na návštěvu svých rádoby vrahů. Spiklenci, věrní předchozímu králi, ovšem nečekají, že narazí na bdícího, napůl ozbrojeného Conana, a on s nimi v typicky divoké bojové scéně vytře podlahu.
Meč s Fénixem obsahoval všechny typické prvky Howardových povídek o Conanovi: magii, dobrodružství, šermířské scény, dvorní pletky, a co bylo ze všeho nejdůležitější, špetku Howardovy vlastní filozofie: barbarství nakonec triumfuje. V mnoha povídkách má barbar Conan více cti a vznešenosti než kultivovaní aristokraté, kteří jej obklopují. Tohle téma, které použil už v prvních povídkách s králem Kullem, se v Howardových dílech často opakovalo.
Následovaly další povídky, zachycující jiné fáze přepestré Conanovy kariéry: pirát, nájemný žoldnéř, zloděj, tulák, a dokonce král. Na stránkách Weird Tales se stal Conan dokonalým hitem. Howardovo jméno se neustále objevovalo na stránce s dopisy čtenářů, sklízel obdiv jak od fanoušků, tak kolegů spisovatelů.
Dokonce i dnes se ještě o Howardovi hovoří jako o jednom ze „tří mušketýrů“ Weird Tales, k nimž patřil ještě H. P. Lovecraft a Clark Ashton Smith. Tihle tři spisovatelé nastavili laťku kvality a původnosti.
Nikdo předtím nevytvořil něco podobného Cona-novi. Jak do postavy, tak co do žánru byla Howardova práce něčím naprosto novým. Howardova inspirace byla pestrá a nevypočitatelná. On sám řekl Clarku Astonovi Smithovi, že: „…je to (Conan) prostě směska charakterů mnoha mužů, které jsem znal… nějaký mechanismus v mém podvědomí vybral dominantní rysy různých profesionálních zápasníků, hráčů, pistolníků, pašeráků a rváčů z naftových polí, lumpů i poctivých pracantů, s nimiž jsem se setkal, všechno to smíchal a vytvořil postavu, kterou jsem už jen pojmenoval: Conan – Cimmeřan.“
To, že Howard dokázal vytvořit věrohodný a živý historický svět, který nikdy neexistoval, a hrdinu, tak blízkého obyčejnému, průměrnému Američanovi – osamělého přistěhovalce, jenž se vypracuje na krále – od stolu v malém texaském městečku, je ohromující. Ale co je skutečně úžasné, je Howardovo odhodlání uspět jako spisovatel, aniž se při tom přestěhuje do jednoho z velkých měst, jako Chicago, New York nebo Los Angeles, kde byly řady vydavatelství. Howard byl ve svých útocích na různá odbytiště nemilosrdný. Jakmile se mu vrátil některý příběh jako odmítnutý, okamžitě ho upravil a poslal někam jinam. Farnsworth Wright, vydavatel Weird Tales, byl ten, kdo zajišťoval Howardovi stálý příjem, i když Howard až do konce svého života prodával své povídky, kdekoliv to šlo.
V roce 1934 se Howard inspiroval svým okolím a vytvořil nové příběhy. V časopise Action Stories začal uveřejňovat řadu povídek ve stylu svých humoristických historek s boxujícím námořníkem. Tentokrát byl jejich hrdinou horal jménem Breckenridge Elkins, který prožíval různá divoká dobrodružství. Byla to skvěle vyvážená směs komedie a akce a příběhy byly v časopise uveřejňovány ještě dva roky po Howardově smrti. Howard napsal celou řadu westernů. Klasických, humoristických i westernů strašidelných, jejichž zápletka zahrnovala duchy nebo nadpřirozené jevy. I v nich se znovu vracel k tématu civilizace, která s sebou zákonitě přináší korupci a zkaženost, a to se do prostředí westernů velmi dobře hodilo. Jeho korespondence s dalším spisovatelem Lovecraftova kruhu Augustem Derlethem, v nichž si oba muži vyměňovali informace o svých státech, ukazuje Howardovu lásku k folkloru, historii Texasu a tradičně poněkud přehnaným vyprávěním. Konkrétně se oba zajímali o neutěšenou situaci amerických indiánů a poměrně podrobně probírali místní indiánské kmeny. V dopisech H. P. Lovecraftovi zase najdeme místa, v nichž Howard brání představu vznešeného divocha.
Přestože Howard zaznamenal velký úspěch díky tomu, že se dokázal v době krize uživit jako spisovatel žijící v malém městečku, jeho soukromý život už zdaleka tak uspokojivý nebyl. Jeho otec jezdíval na dlouhé cesty a nechával v Howardově péči svou ženu, která měla tuberkulózu. Začal trpět depresemi, o nichž hovořil jako o svých „černých náladách“.
Měl mnoho přátel a známých a pravidelně si dopisoval s celou řadou svých kolegů-spisovatelů, ale lidí, kterým by se mohl a dokázal otevřít, bylo opravdu málo. Když jeho matka v červnu 1936 upadla do kómatu, napsal Howard poslední dvojverší:
Vše pryč, vše dokonáno, už skončila i hostina.
Mě dejte na hranici pohřební, poslední lampa zhasíná.
11. června 1936 spáchal sebevraždu. Zanechal po sobě stoh dokončených nepublikovaných povídek a nemenší množství poezie. Bylo mu třicet let.
Teprve na konci dvacátého století se začali Howardovými pracemi vážně zabývat literární odborníci. Tematicky měl hodně společného s autory, jako byl Ernest Hemingway nebo Jack London. Používal sevřený, úsporný styl, který je přirovnáván k jeho dalšímu kolegovi, který psal pro zábavné magazíny, k Raymondu Chandlerovi. Jeho svět, hyborský věk, je stejně podrobně propracovaný jako Tokienova Středozemě nebo jiná fantastická místa. Nejdůležitější ale bylo, že podobný typ hrdinských příběhů (kterým se také říká Meč a magie) ještě nikdy nikdo nenapsal. Je to kombinace historického prostředí a prvků magie nebo nadpřirozena. Jeho příklad následovala celá řada napodobitelů, ale jen málokterý z nich dosáhl jeho úrovně, a výsledkem toho bylo, že Howarda nekriticky hodili do jednoho pytle s množstvím horších spisovatelů a jeho práce nebyly brány vážně.
Většinu autorů, teoretiků i sběratelů k Howardovi přitahuje především barvitost a unikátní způsob jeho psaní. Howard se rád vracel k jistým tématům, jako je boj muže proti muži (často muže proti celé skupině lidí) nebo zrození a rozklad civilizace a negativa, která s sebou civilizace přináší. Howarda fascinovaly primitivní kultury a hodně je ve svých příbězích využíval. Dokázal také vytvořit dokonalý obraz prostředí, velmi skutečný a bezprostřední, jak co do prostoru, tak velikosti. Jeho příběhy se skvěle čtou a působí velice přesvědčivě. Napomohla mu i jeho láska k poezii a umožnila mu načrtnout několika slovy pestré a živé obrazy. Jeho největší předností ale byla schopnost popisu akcí. Jen málokterému autorovi se podařilo alespoň vzdáleně přiblížit Howardovu stylu, který přinutil čtenáře sedět na krajíčku židle a nevědomky si okusovat nehty a byl pro Howardovy popisy boje tak typický. Ať už se jednalo o šarvátku mezi dvěma piráty, kteří se bijí mečem někde na pláži, nebo boj s tisíci účastníků na obou stranách, jeho poetický způsob popisu násilí, spojený s darem plynule příjemného vyprávění, ho řadí mezi nejdokonalejší dobrodružné spisovatele minulého století.
Divošství je přirozeným stavem lidstva. Civilizace je nepřirozená. Je to jen rozmar okolností. A divošství nakonec zvítězí.
Z povídky „Za černou řekou“
Robert E. Howard
Záznam rozhovoru na Radiu 1.
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Kdo neměl možnost poslouchat rozhovor s Václavem Dotrem na téma Kolosální Conan na Radio 1, tak tady je záznam.
Jak měřit teplotu knize Hellboy: Pekelná knižnice
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
U knih je metoda měření teploty mezi stránkami ve srovnání s měřením u lidí výrazně odlišná a proto se tato metoda doporučuje pouze k orientačnímu měření teploty. Měření lze provádět digitálními teploměry.
Kniha by neměla být vlhká ani nijak znečistěná. Teplota by se neměla měřit bezprostředně po dočtení knihy. Samotnému měření by měl předcházet cca 30 minutový čtecí klid. V místnosti by měla být přiměřená okolní teplota. Studený nebo příliš teplý okolní vzduch měření zkresluje. Obecně platí, že střed knihy je vystaven vnějším teplotním vlivům méně než strany úvodní nebo závěrečné. Pokud nemáte digitální teploměr, doporučujeme měřit teplotu pouhým dotykem. Pokud se spálíte je to jasná známka přehřátí knihy. Myslete na to, že nejnižší teplota knih bývá obvykle kolem 4:00 hodin ráno a nejvyšší naopak kolem 18:00 hodin večer.
Instructions:
Měřící špička teploměru se umístí do nejhlubšího a nejteplejšího místa knihy, což je u Pekelné knižnice strana 308 a všechny strany se k sobě pevně přitisknou. Při měření je třeba s knihou v klidu sedět nebo ležet a nepohybovat se. Pohybem rozumíme i drobné pohyby rukou nebo prstů. Doba měření by měla trvat nejméně 5 minut. Naměřené údaje pravidelně zapisujeme a následně odesíláme do nakladatelství Comics Centrum.
Přehřátý Hellboy
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Tak abyste si milí čtenáři nemysleli, že vydání Pekelný Knižnice 1 probíhalo bez problémů, tak vám tady řekneme jednu zajímavost z tiskárny.
Po vytištění knihy musejí všechny její archy schnout, aby se s nimi dalo dál pracovat. Průběžně se tohle schnutí kontroluje. U některých knih to trvá pár dní, u některých déle, ale náš Hellboy musí mít vždycky něco extra. Jeho archy se začaly z nepochopitelných důvodů zahřívat a hrozilo jejich vznícení. Ještě zajímavější je to, že se to týkalo jen některých archů a ty se musely okamžitě zlikvidovat a přetisknout.
Taky si Liz Shermanová mohla ty její experimenty s ohněm odpustit!!!
Nabádáme vás tedy, abyste si Hellboyovu Pekelnou knižnici pravidelně kontrolovali a měřili jí teplotku :-)
Co by Vám nemělo rozhodně uniknout
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Dneska se podíváme na to, jaké jsou rozdíly prvního svazku knihy Hellboy: Pekelné knižnice kniha první oproti stávajícím jednotlivým českým vydáním a oproti americkým Library Editions, ze kterých vychází.
Rozdíly oproti stávajícím českým vydáním
1) Silně revidovaný překlad v Sémě zkázy, Spoutané rakvi a Pravé ruce zkázy
- Vnitřní hlas v Sémě zkázy je přepsaný do přítomného času, jako je to v originále.
- Sjednotili jsme mluvu Hellboye podle pozdějších překladů.
2) Nové tiskové podklady od Dark Horse - Sémě zkázy, Spoutaná rakev a Pravá ruka zkázy.
3) Sjednocená barevnost
- Každá kniha a každá povídka měla jinak syté barvy, při čtení v jednom celku by to působilo rušivě.
4) Poznámky
- Přepracovali jsme je tak, aby mířily na jednotlivé stránky v knize, pokud se v ní odkazovaná část nachází.Rozdíly oproti americkým Library Edition
Jen poznámka k tomu, proč jsme zvolili jiné jméno. Library Edition je výraz, který označuje v USA speciální vydání knih určená pro knihovny na silnějším papíře a pevnější vazbě, aby hodně vydržely. U nás nic takového nemáme a proto jsme zvolili název Pekelná knižnice.
1) České vydání obsahuje dvě Library Edition
2) Obrázky na celostránkách
- V Sémě zkázy a povídce Vlci ze svatého Augusta máme skutečné celostránky. V americké verzi jsou stránky oříznuté černým rámem. My jsme zvolili jiné usazení a dali vyniknout i krajům kresby. Kde pár milimetrů chybělo, decentně jsme je dotvořili. Celostránky jsou fakt parádní a čtenáři americké edice jsou o dost ochuzeni.
3) Paginace (číslování stránek)
- V první Library edition paginace úplně chybí. My jsme pro celou knihu zvolili pevný rejstřík a tak jsme mohli i zvětšit písmo pagin a dát jim lepší postavení v rámci layoutu.
4) Obsah
- Stránka s obsahem je světlá a odpovídá designu nových světlých stránek v Library Editions.5) Poznámky Mikea Mignoly k jednotlivým povídkám a několik stránek o prvním výskytu Hellboye
- Grafik Library Edition je ponechal ve stejné podobě jako v původních malých knihách, jen je zvětšil. Nevypadalo to vůbec hezky, protože byla písmena velká skoro centimetr, černý rám, úprava naprosto neodpovídající grafické úpravě zbytku knihy. Všechno jsme přepracovali do layoutu odpovídajícímu zbytku Pekelné knižnice.
6) Poděkování a číslování - Navíc máme stránku věnovanou ÚPVO, poděkování všem, kteří si knihu koupili a poslední list s číslem výtisku.
7) Vlepený obrázek na deskách knihy - Upravená barevnost, ostrost a kontrast. Barva pozadí změněna na lehce žlutou, lépe korespondující se zlatoražbou. Místo papíru je použita speciální matná oděruvzdorná a omyvatelná fólie.
Co by Vám nemělo rozhodně uniknout
1) Předmluva
- Přeskakujete předmluvy? Tak tady to určitě nedělejte! Přišli byste o velmi zajímavé informace ze zákulisí vydávání Hellboye v nakladatelství Dark Horse, které Vám tímto způsobem chtěl editor Hellboye Scott Ellieh předat.
2) Skicář
- Nabídne vám pohled do Mikeovy umělecké kuchyně a budete jen zírat, co všechno měl a má vymyšlené dopředu. U něčeho vás překvapí i jak dlouho. U jiných věcí vás zase překvapí, že je vymyslel až při kreslení. Hellboyovu Pekelnou knižnici si užijete jako nikdy předtím a se vším tím vylepšením a bonusy navíc to pro vás bude parádní a dlouhý zážitek.
Vrána od Jamese O’Barra
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Emotivní příběh Vrána o lásce, tragické smrti a bolestivé pomstě, který vzniknul jako reflexe trpkých životních zkušeností Jamese O’Barra, se potýká se stejně komplikovaným osudem jako jeho autor.
Známé je nešťastné úmrtí představitele hlavního hrdiny filmové Vrány Brandona Leeho během natáčení, po kterém se O‘Barr stáhnul na dlouhou dobu do ústraní. Netradiční kresba a melancholická atmosféra dělá z Vrány knížku, ke které se budete chtít vracet.
Goon 1,2 od Erica Powella
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Postavu Goona vymyslel americký scénárista a výtvarník Eric Powell jako určitou kritiku doby, společnosti a aktuálního stavu umění.
Goon je jako Někdo to rád horké smíchané se zombie a okořeněné černým humorem inspirovaným Monty Pythons. Milují ho fanoušci nekompromisního chytrého humoru, který je často přes čáru, i zástupci světa komiksových odborníků.
Powell za něj obdržel pětkrát cenu Willa Eisnera (komiksový Oscar) a motivovaný úspěchy svého hrdiny nyní pracuje na jeho zfilmování.
Rozhovor s Janem Kantůrkem
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Na oslavu úspěchu s Hellboyem Pekelnou knižnicí knihou první jsme pro vás připravili překvapení. Rozhovor s překladatelem Hellboye a Ú.P.V.O. Janem Kantůrkem.
Václav Dort se ptal za vás, tak si hezky sedněte a poslouchejte
Agenti Ú.P.V.O.
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Na našich stránkách vám budeme postupně přestavovat spolupracovníky Hellboye z Ú.P.V.O.
Elizabeth "Liz" Shermanová
pohlaví: žena
druh: člověk
datum narození: 15. dubna 1962
místo narození: Kansas
povolání: agent Ú.P.V.O.
anomálie: pyrokinetička
povaha: klidná
Pyrokinetička od svých jedenácti let, kdy nešťastnou náhodou upálila celou svou rodinu. Od té doby je schovankou Ú.P.V.O. (Úřad paranormálního výzkumu a obrany), kde se učí ovládat své pyrokinetické schopnosti a vyrovnat se s traumaty, která v ní tato schopnost vyvolala.
Abraham „Abe“ Sapien
pohlaví: muž
druh: obojživelný muž
datum narození: 5. dubna 1865
místo narození: Washington
povolání: agent Ú.P.V.O.
anomálie: vejcožrout
povaha: klidná
Obojživelný člověk, objevený v dávno zapomenutých podzemních prostorách pod washingtonskou ústřední nemocnicí, v zapečetěné primitivní stázové komoře. Podle všeho žil již za občanské války – ale to je pro Abea neproniknutelné tajemství. Mimo vodní prostředí se většinou pohybuje s dýchacím přístrojem a s brýlemi či čočkami na očích, které udržují jejich vlhkost. Má obrovskou inteligenci a také dokáže číst stopy a myšlenky.
Homunculus Roger
pohlaví: nemá
druh: homunkulus
datum narození: 15. století
místo narození: Rumunsko
povolání: agent Ú.P.V.O.
anomálie: ke svému životu potřebuje obrovské množství energie
povaha: klidná
Homunkulus vytvořený z lidské krev a bylin. Byl objeven v Rumunsku a přiveden k životu Liziným pyrokinetickým dotekem. O tom, zda je skutečně živý nebo ne, by se dalo polemizovat, ale o jeho dětinské lásce k životu nikoliv.
Peklo v hlavě Mikea Mignoly
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Koncem září letošního roku se konal v Long Beach komiksový con. Jmenoval se překvapivě Long Beach Comics Con. S více než hodinovou přednáškou nazvanou Hellboy v pekle: 20 let Hellboye, tady vystoupil výtvarník a scenárista Mike Mignola. Protože se tam asi všichni z vás nedostali, přinášíme vám z přednášky to nejzajímavější.
„Zjistil jsem, že peklo, které jsem si vymyslel je velmi útulné a nechce se mi z něj odejít.“ řekl Mignola na dotaz, jak dlouho se bude Hellboy ještě nacházet v pekle. (Do pekla se Hellboy dostal po událostech popsaných v knize Hellboy 12: Bouře a běsy.)
Takže co je tak skvělého na podsvětí v „Hellboyovi v pekle“, že tam Mignola plánuje strávit velkou část nebo dokonce i celý zbytek své kariéry?
„Kdybyste se mi mohli podívat do hlavy zjistili byste, že tam mám ten svět úplně celý. Je složený z věcí, které se mi líbí.“ To znamená ze starodávných budov a z lesů, ale bez aut, letadel a bez nutnosti namáhavě kreslit existující místa.
„Chtěl bych ten svět nakreslil celý, ale problém je v tom, že je strašně velký, takže mi to zabere spoustu času.“ Mignola také prohlásil, že jeho skvěle vymyšlený démon začínal „jako taková blbůstka“ s „tím nejpitomějším jménem na světě“. Poznamenal, že název filmu „Hellboy“ vyděsil Hollywood (ale asi zase né tolik, protože Guillermo del Toro natočil dva celovečerní filmy s Ronem Perlmanem v hlavní roli).
V diskusi o přenechání kresby některých Hellboyových příběhů Duncanu Fegredovi řekl: „Kreslí líp... Kreslí trochu jako já, ale dokáže taky kreslit auta a holky... Hellboy nikdy neměl holku a nikdy jste ho nemohli vidět sedět v autě, nebýt Fegreda.“
Na dotaz, jak před dvaceti lety vymyslel ostatní členy Ú.P.V.O. řekl: „Moc jsem si s těmihle věcmi nelámal hlavu.“ Abe Sapien se od prvních skic téměř nezměnil.
Mignola má hodně nápadů jak Hellboye zakončit (nápadů, které možná neznamenají Hellboyův konec.)
„Problém, když máte mít finále je, kdy ho udělat? Uděláte ho a řeknete: „Skončil jsem“? Neumím si představit, že už bych nikdy nedělal Hellboye. Neumím si představit, že už bych nikdy nevytvářel jeho svět. Velké finále, pokud ho chcete mít, musíte udělat dřív než přijde doba, kdy budete příliš staří a roztřesení. A já přišel na to jak udělat finále, aniž by to byl konec knihy.“
„Vždycky jsem přiznával, odkud beru inspiraci,“ řekl Mike Mignola. „Nikdo takhle proti tomu nemůže nic mít. Ale jsem si jistý, že kdybych to neudělal, mohl by mi kdekdo říct: „Hele, ty si vykrad starý pověsti!“ Protože původní pověsti četlo jen pár lidí, cítím se jako bych je mezi nás vracel a znovu je představoval čtenářům, kteří nikdy nečetli japonská lidová vyprávění o hlavách, které si jen tak lítají světem a snaží se někoho zabít.“
Mike dál dodal, že kromě přidání Hellboye, se snaží pověsti nijak dál neupravovat.
„Já tyhle staré pověsti prostě miluju a to poslední co bych chtěl je, znesvětit je nějakýma svýma nesmyslama, který bych si do nich přimyslel.“
Přestože je v tuto chvíli Hellboy v pekle, o jeho zážitky mezi lidmi přesto nepřijdeme. V prosinci totiž začíná v USA vycházet nová řada nazvaná Hellboy a Ú.P.V.O., ve které se vrátíme k Hellboyovým začátkům při práci pro úřad. Příběhy kreslí Alexander Maleev.
Další díly Pekelné knižnice trochu jinak než byste čekali
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Teď je už jasné, že Hellboyova pekelná knižnice kniha první vyjde, takže se můžeme podívat na budoucnost dalších knih z této řady.
Není žádné tajemství, že naše Pekelná knižnice je založena na Library Edition, které vyšly v USA. U nás bude každá Knižnice obsahovat dvě tyto Library edition. Bude to tedy zase zatím světový unikát.
V Library Edition v USA je ale zvoleno jiné řazení jednotlivých dílů Hellboye, než byste možná čekali, takže Vám uděláme takový malý přehled, jak budou jednotlivé knihy Hellboye v Knižnici řazeny.
- Kniha první: Hellboy 1, 2, 3, 4
- Kniha druhá: Hellboy 5, 6, 7, 10
- Kniha třetí: Hellboy 8, 9, 11, 12
Je to proto, že se v Dark Horse snaží vždy dát k sobě dva romány a dva povídkové díly. Povídky jsou pak řazeny dohromady podle vnitřní chronologie.
Takže jste jistě svým bystrým okem zaznamenali, že do druhé Knižnice nám chybí vydat desátý díl Hellboye, zatímco ze třetí knižnice už máme dva díly vydané.
Máte se tedy všichni na co těšit.
Dotisky nebudou!
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Velmi často se nás naši fanoušci ptají, jestli budeme Kurva velký Sin City a Hellboye: Pekelnou knižnici dotiskovat. Někdo se ptá s obavou, někdo s prosbou. Pro všechny máme stejnou odpověď.
NE! NE! NE!
Věříme, že nás ti, kteří by o dotisky moc stáli nezavrhnou a ti co se bojí, že by se něco takového mohlo stát, uklidníme. Byla by to neúcta k fanouškům je tím připravit o unikátnost jejich kurva velkejch knih.
Rozhovor na Radio 1
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Pro všechny, kdo si minulý týden nestihli poslechnout rozhovor na Radio 1 je tu celý záznam.
Ať víte jak to s tím Hellboyem vlastně je.
Pekelná čísla
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Protože se nás několik zákazníků ptalo, jaké bude mít číslo jejich Hellboy, napsali jsme krátký článek, kde se vám pokusíme vysvětlit, proč vám čísla jednotlivých výtisků nechceme dopředu sdělovat.
Čísla se totiž mohou v průběhu projektu měnit. Tady máte dva příklady na kterých to hned pochopíte. Sdělit vám totiž jaké budete mít číslo Hellboye by byla cesta do pekel nebo do Bohnic :-)
1. příklad
Pan Novák si jako třetí v pořadí objedná Hellboye. Má tedy logicky nárok na Hellboye s číslem 3. Pan Procházka si jako čtvrtý v pořadí objedná také Hellboye. Má tedy logicky nárok na Hellboye s číslem 4. Do 31. 10. 2014 zaplatí pouze pan Procházka. U pana Nováka se situace změnila. Koupi knihy si rozmyslel a knihu už nechce, tedy jí ani nezaplatí. Jaké tedy bude mít číslo pan Procházka? Nebude mít číslo 4, ale 3 a takto se budou muset posunout všichni v řadě.
2. příklad:
– Slečna Vomáčková si chtěla koupit pro sebe a pro svého bratra Hellboye. Objednala si tedy Hellboye dva s pořadovými čísly 20, 21. Pak ale zjistila, že bratr si knihu objednal už sám. Objednávku chce tedy upravit pouze na jeden kus. Slečna Vomáčková bude mít tedy Hellboye s číslem 20 a číslo 21 bude mít další zákazník, který si poslal objednávku po ní. Opět se budou muset takto posunout všichni v řadě. A takových příkladů bychom tu mohli uvést mnoho. Nechte se tedy mile překvapit.
PS: Použitá jména a čísla v textu jsou smyšlená. Jejich podobnost s žijícími či mrtvými osobami je čistě náhodná.
Kurva velký FAQ
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Stále se nás ptáte, jestli se nakonec projekt Kurva velký Sin City zrealizoval. Kolik kusů se vytisklo atd. Takže tady jsou stručné odpovědi na vaše nejčastější otázky.
1) Zrealizoval se nakonec projekt Kurva velký Sin City?
Ano.
2) Kolik kusů se nakonec vytisklo?
853
3) Mohu si u Vás ještě knihu Kurva velký Sin City koupit?
Ne.
4) Plánujete dotisk knihy Kurva velký Sin City?
Ne.
5) Plánujete zrealizovat podobný projekt?
Ano.
KURVA FRANK VELKÝ MILLER
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Rozhovor pro červnové číslo časopisu Maxim, který právě vyšlo. Autor Adam Maršál.
Co byste od Kurvy možná nečekali
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Pro ty, kteří si v našem nakladatelství koupili nebo do 31. 5. 2014 ještě koupí knihu Kurva velký Sin City máme překvapení. Protože tahle kniha bude moci vyjít jen díky podpoře mnoha lidí, chceme jim všem poděkovat za důvěru v sebe sama, v tenhle projekt a naše nakladatelství tím, že je v knize jmenovitě uvedeme. Každý majitel knihy tak bude mít své jméno vytištěné na stránce s poděkováním přímo v knize. To se bude týkat i všech knihkupců a obchodních partnerů, kteří se odváží zariskovat a knihu si přímo od nás předem koupí.
Jmenný seznam bude abecedně řazen. Zveřejníme jej 2. června na našich webových stránkách. Opravy nám budou moci zákazníci nahlásit do 4. června. Poté půjde kniha do tisku a proto už další úpravy nebudou možné. Pokud již předem víte, že chcete provést nějakou změnu, neváhejte nás kontaktovat.
Další příjemnou zprávou je, že jednotlivé výtisky budou číslovány. Čísla budou přiřazena dle přijatých objednávek.
Jak se balí Kurva?
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Dostali jsme pár dotazů od našich zákazníků a fanoušků, které se týkají toho jak budeme balit a rozesílat knihu Kurva velký Sin City. Obavy z toho, aby kniha dorazila v pořádku ke svému majiteli jsou pochopitelné a proto neuškodí zveřejnit fakta a podrobnosti, které se budou týkat expedice.
Jsme pověstní tím, že všechny knížky zodpovědně balíme a u této knihy tomu nebude jinak.
Tak tedy jak:
1) Možnost doručení je těmito způsoby:
- osobně – nejbezpečnější, ale pouze v případě, že s knihou neupadnete :-)
- Uloženka, Zásilkovna – velmi spolehlivý a šetrný způsob přepravy - Česká pošta – má reputaci takovou jakou má, ale bohužel ji stále poměrně velká část zákazníků využívá. Takže u ní si na zásilky budeme dávat velký pozor!!!
2) Způsob balení
Knihy budeme balit jednotlivě do bublinkové fólie, následně pak do třívrstvé kartonové krabice. A to všechno budeme chránit proti vlhkosti smrštitelnou fólií. Balíčky budou pro lepší manipulaci převázány provázkem.
Takže teď už víte jak jsme na expedici Kurva velkýho Sin City připraveni my. A co vy? Máte už přichystaný dvoukolák a VIP místo pro tuhle krásku :-)
Co jste možná o Sin City ani netušili
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Právě vyšla sedmá kniha ze série Sin City Do srdce temnoty. Přestože mají knihy na obálkách pořadová čísla, vnitřní chronologie je jiná. Jak tedy běží příběh jednotlivými knihami?
- Čísla níže uvedená označují pořadí v jakém se jednotlivé příběhy odehrávají.
- V případě paralelních dějů mají čísla ještě písmenné označení.
- Tučně je vždy napsána kniha a strany od - do.
- Normálním písmem je přidáno vysvětlení, proč je kniha zařazena na dané místo.1. Kniha Ten žlutej parchant strany 1-148
Po setkání Hartigana a Nancy odchází Marv baru. Následující děje se odehrávají paralelně, každý na jiném místě:
2a. Povídka Prostě takovej normální sobotní večer – z knihy Chlast, děvky a bouchačky strany 6-23
2b. Kniha Ten žlutej parchant strany 149-223
Marv vyráží na záchranou výpravu za hustého sněžení, tedy nedlouho po povídce Prostě takovej normální sobotní večer.
3. Povídka Tichá noc – z knihy Chlast, děvky a bouchačky strany 33-58
V baru v klidu popíjí Marv a Manute má obě oči a pracuje pro plukovníka:
4. Povídka Modroočka – z knihy Chlast, děvky a bouchačky strany 66-79
Marv pomůže Dwightovi, vydloubne Manutovi oko a holky ze Starýho města jsou vzteklý kvůli tomu, že se jich několik ztratilo:
5. Kniha Ženská, pro kterou bych vraždil strany 1-141
Strana 50 knihy Drsný sbohem a strana 162 knihy Ženská, pro kterou bych vraždil ukazují jednu scénu, pouze z jiného úhlu pohledu:
6. Kniha Drsný sbohem strany 1-50
7. Kniha Ženská, pro kterou bych vraždil strany 142-168Během policejního pátrání po Dwightovi dokončí Marv svou pomstu a skončí ve vězení, oba děje se odehrávají paralelně:
8b. Kniha Ženská, pro kterou bych vraždil strany 169-206

9. Povídka Blbě zahnout – z knihy Chlast, děvky a bouchačky strany 98-120
10. Povídka Špatná cesta – z knihy Chlast, děvky a bouchačky strany 123-125
Dwight říká, že kvůli událostem na farmě jeho kamarád (Marv) čeká v cele smrti:
11. Povídka Neviňátko v červeném – z knihy Chlast, děvky a bouchačky strany 128-151
Pánové Shlubb a Klump jsou v nemilosti, kvůli událostem z povídky Neviňátko v červeném
12. Povídka Tlusťoch a prcek – z knihy Chlast, děvky a bouchačky strany 25-27
Holky ze Starýho města konečně vyřídili záležitost s násilníkem:
13. Povídka A vítězem se stává... – z knihy Chlast, děvky a bouchačky strany 61-64

14. Kniha Drsný sbohem strany 194-200

15. Kniha Do srdce temnoty strany 1-296
Při finální přestřelce snad definitivně umírá Manute:
16. KnihaVelká tučná zabíjačka strany 1-169
Události se odehrávají po ději v knize Velká tučná zabíjačka.
17. Kniha Rodinný hodnoty strany 1-126
Povídky Náš zákazník, náš pán, Tatínkova holčička a Krysy z knihy Chlast, děvky a bouchačky jsou zcela samostatné a stojí mimo hlavní děj.
„Sex je náš, dělá dobře mně i tobě...“
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog


V následujících odstavcích se pokusíme podívat na vášeň, sex a lásku v komiksech, které znáte z našeho nakladatelství. Nebudeme úzkoprse lpět na co nejpřesnějším vyobrazení dané činnosti, ale na příkladech si předvedeme, že dělá dobře nejen nám, ale i komiksovým hrdinům.

Na neuspokojeném sexuálním vztahu je založena hlavní zápletka komiksu Ragemoor. Ten byl dokonce podle rozhovoru se scenáristou Janem Strnadem inspirován dílem Woodyho Allena. A pokud někdo ví hodně o sexuální frustraci, je to právě tento newyorkský umělec. V knize se ale opravdu spíše řeší duchovní podoba této touhy, než přímé činy.
Detektiv-inspektor LeBrock se po příjezdu do Grandville zamiluje a jeho láska k černobílé femme fatale vyvrcholí postelovým dobrodružstvím. Sex neuvidíme, na scénu se dostáváme až po aktu samotném. Bryan Talbot ale jinak nemá se sexem žádné problémy. Jeho Pohádka o zlobivé kryse je vlastně příručkou, jak si poradit se sexuálním obtěžováním nejen v rodině, ale na sex samotný v knize nenarazíte. Zato v Dobrodružství Luthera Arkwrighta a v jeho pokračování Srdce Impéria sexem a jeho přímým vyobrazeními Talbot nešetří.
Na opravdický zvířecí sex se musíte podívat do knihy Smečka z Bagdádu. Nejen, že zde k sexu dojde, ale jsme dokonce svědky znásilnění. I když by to do těch roztomilých zvířátek nikdo neřekl.

Asi největší počet souložících lidí na jednom obrázku a v jedné knize se určitě vyskytuje v Drsné škole. Zde dochází nejen k „manželskému sexu“ hlavního hrdiny, ale na ulicích je nakreslen obrovský počet dvojic, trojic či vícečlenných skupinek při sexuálních hrátkách. Takže nejen nejbrutálnější komiks všech dob, ale i komiks s největším počtem souložících postav v přepočtu na jednu stranu.



Liz Shermanová ani Abe Sapien žádné vztahy v současnosti neprožívají. Abeovi se pouze vrací ve vzpomínkách manželství Langdona Everetta Caula a Edit Caulové. Jediný vztah, který
Horové a strašidelné komiksy přicházejí, pojďte se podívat, které to jsou...
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Strach je emoce, která vzniká jako reakce na hrozící nebezpečí. Motivuje k vyhnutí se nebezpečí nebo k útěku před ním. Kde to není možné, tam se často strach mění v agresi. Strach rozlišujeme na atavistický, který je vrozený, a naučený. Přestože strach se původně vyvinul jako negativní, varující emoce, pro mnohé lidi jsou určité formy strachu příjemné a často si jej úmyslně navozují – provozováním třeba extrémních sportů, nebo sledováním, čtením či vyprávěním hrůzostrašných příběhů - hororů. A u horrorů v komiksu se zastavíme a podíváme se na ně trochu z blízka.
I mezi komiksy se od počátku objevuje celá řada strašidelných a děsivých příběhů. O tom, že je o ně čtenářský zájem pak svědčí i největší cenzorská akce v dějinách komiksů. V roce 1954 vydal doktor Fredric Wertham knihu Seduction of the Innocent (Svádění neviňátek), ve které označil za viníka všech špatných věcí v poválečném USA právě komiksy. Přestože Dr. Wertham většinu pramenů odhadoval a komiksy nikdy nečetl, mohl odkázat na komerční úspěch hororových sérií The Vault of Horror a Tales from the Crypt vydavatelství EC Comics. Následná kampaň amerického senátu a zavedení cenzurního schvalování komiksů radou Comics Code Authority znamenalo výrazné omezení pro vydavatele. Proto se řady vydavatelství EC Comics ztratily ze stánků a jsou znovuobjevovány až v současnosti. Stále se spekuluje o tom, že celá tato akce byla konkurenčním bojem méně úspěšných vydavatelů, která se vymkla z ruky.
![]() |
![]() |
![]() |
V tomto kontextu je humorná předmluva spisovatele hororů Roberta Blocha v knize Hellboy: Sémě zkázy, ve které vypráví o tom, jak si s Dr. Werthamem popovídali o hororových knihách a jak se doktorovi jeho popisy hrůz líbily. Velcí vydavatelé se v rámci CCA (Comics Code Authority) občas o nějakou strašidelnou řadu pokusili, ale k opravdovým hororům to přece jen mělo daleko. Ze současného pohledu nastal největší zlom v roce 2002, kdy v mladém vydavatelství IDW Publishing vyšla třísešitová minisérie 30 dní dlouhá noc scenáristy Steva Nilese a výtvarníka Bena Templesmitha. Templesmithův novátorský výtvarný styl, který se velmi blíží filmovému vyprávění a syrový Nilesův příběh plný krve a oddělených končetin byl pro čtenáře velmi příjemný šok. Opět se ukázalo, že o strašidelné příběhy mají čtenáři zájem a tak vzniklo ze světa 30 dní dlouhé noci mnoho pokračování různé kvality, ale také mnoho dalších hororových řad u dalších vydavatelství.
Je třeba vypíchnout minisérii 30 dní dlouhá noc: Rudý sníh, která se odehrává za druhé světové války na ruské Sibiři. Zde se utkávají ruští partyzáni s německými vojáky a společně musí zastavit postup skupiny upírů. Scénář opět Steve Niles, kresba Ben Templsmith.
![]() |
![]() |
Pro IDW také vznikla řada hororů založená na konzolové hře Silent Hill o prokletém městě, kde ožívají noční můry. První knihu V nitru hynoucí kreslili napůl Ben Templesmith a Aadi Salman.
![]() |
![]() |
![]() |
Steve Niles v té době také zabodoval se svým detektivem Calem McDonaldem. Ten se živí jako soukromý vyšetřovatel poté, co ho od policie vyhodili pro nadměrnou konzumaci drog. Cal ale není prvoplánovitý feťák, má pouze schopnost vidět nadpřirozené bytosti v jejich skutečných podobách. A právě zjištění, že je jimi náš svět zamořen ho přivedlo do omamné náruče narkotik. V sérii s podtitulem Criminal Macabre už vyšlo 14 komiksových příběhů různé délky, dva beletristické romány a sbírka povídek. Cal a jeho přítel ghúl Mo'Lock se ve svých případech inspirovaných drsnou školou musejí vypořádat s celou plejádou klasických hororových monster jako jsou mumie, upíři, vlkodlaci a démoni.
![]() |
![]() |
Poněkud stranou čtenářského zájmu vyšlo komiksové zpracování některých básní a povídek E. A. Poea a H. P. Lovecrafta, které pro Marvel vytvořil Richard Corben. Tyto třídílné minisérie vyšly v letech 2006 a 2008. Další pokračování se nekonalo.
![]() |
![]() |
Ale po práci na sérii Hellboy se Corben nechal přemluvit k práci pro vydavatelství Dark Horse, pro které vytvořili s Janem Strnadem komiks Ragemoor a i další zpracování Poeových povídek.
![]() |
![]() |
Hororovým námětem se pyšní také série Zámek a klíč spisovatele Joe Hilla a malíře Gabriela Rodrigueze. Hill sám je synem světoznámého hororového spisovatele Stephena Kinga, který začal psát pod pseudonymem, aby nebyl kvůli své rodině protěžován. Po sbírkách povídek a dvou románech napsal pro IDW Publishing sérii o rodině Zámkových, kteří dokáží ovládat kouzelné klíče. Série začala vycházet v roce 2008 a koncem letošního roku by měl vyjít poslední díl závěrečné šesté knihy.
Nina, Tyler, Kinsey a Bóďa Zámkovi se po smrti hlavy rodiny Rendella Zámka vracejí do města Lovecraft na sídlo Klíčov, kde začínají nacházet klíče, které mají podivné vlastnosti. Tyto zázraky dokážou vidět pouze děti a právě na nich stojí hlavní tíha boje se zlem. To se plíživě vynoří ze studny a postupně začíná připravovat svou pomstu. Kontrast líbivé kresby a dramatického děje je zde velice výrazný a perfektně funguje. Televizní stanice Fox připravila a dokonce natočila první díl stejnojmenné série, ale z různých důvodů nakonec seriál zrušili a nikdy neodvysílali. V současnosti se připravuje série filmů, první by měl mít premiéru v roce 2014.
![]() |
![]() |
![]() |
Strašidelné příběhy pro děti píší i známí spisovatelé, mezi jinými i Neil Gaiman. Ten strašidelné příběhy nejdříve vyprávěl svým dětem a poté i pro ty ostatní napsal příběh o Koralíně. Ta v novém domě objevila za kouzelnými dveřmi cestu do světa, který je na první pohled lepší, než ten náš. Ale není všechno zlato, co se třpytí. Tuto knihu překreslil do komiksu výtvarník P. Craig Russel a ke kompletnímu Gaimanovu textu přidal navíc obrazy. Dohromady celý komiks výtečně funguje, a mrazí i ty, kteří už nejsou malí.
S hororovými rekvizitami pracuje i Mike Mignola v sériích Hellboy a Ú.P.V.O. a určitě i Eric Powell ve svém Goonovi, i když ten s nimi pracuje hodně po svém. Všichni výše zmínění autoři se znají a proto se jejich práce prolínají. Hellboy se propadne do Goonova města, Cal McDonaldův přítel Mo'Lock si popovídá s Frankym z Goona a McDonald musí zpacifikovat upíry z 30 dní dlouhé noci.
Strašidelné prvky se objevily i v díle R. E. Howarda, tvůrce známého barbara Conana, který vedle řady čistě hororových povídek využíval nadpřirozené prvky i u puritána Solomona Kanea, který putoval středověkým světem a trestal podle svého vlastního kodexu bezpráví.
![]() |
![]() |
Naše vydavatelství vydalo v češtině většinu titulů zmíněných v tomto článku, výjimkou jsou pouze tituly od EC Comics. Ale pokud se chcete hezky bát, určitě si vyberete. Hellboy, Goon, členové Ú.P.V.O., Koralína, Solomon Kane a zámek Ragemoor jsou vám k dispozici.
Vrána jako téma v průběhu věků, aneb jak to s tou Vránou vlastně je?
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Komiks Vrána od Jamese O'Barra je zcela po zásluze pojem. Ať už se fanouškům komiksu líbí, nebo nelíbí, chladného nenechá nikoho. Věčný příběh o ztrátě, lásce, pomstě a odpuštění funguje i bez znalosti životního
O'Barrova příběhu a našel si tisíce čtenářů u nás i v zahraničí.
Po známém filmovém zpracování se komiksoví vydavatelé pokusili vytvořit pokračování, což se jim dařilo, i když není možné je porovnávat s originálem. Využili tak nápadu s vránou jako průvodcem ze záhrobí a přivedli na svět celou řadu mstitelů. Seznam pokračování, který zde uvádíme, vychází z posledních vydání a proto se názvy mohou od těch původních trochu lišit.
První vznikl komiks The Crow Midnight Legends Volume 1: Dead Time. Příběh prý původně vznikal jako scénář pro druhý film s Vránou a podílel se na něm i sám O'Barr. Do komiksu ho přepsal John Wagner a nakreslil ho Alexander Maleev. Hlavní postavou je indiánský válečník, který se mstí na potomcích těch, kteří ho kdysi zavraždili.Druhá v pořadí byla The Crow Midnight Legends Volume 2: Flesh & Blood, kterou opět kreslil Alexander Maleev, tentokrát podle scénáře Jamese Vancea. V tomto díle se mstí Iris Shaw, pracovnice pozemkového úřadu, která vyletěla se svou kanceláří do povětří.
Knihu The Crow Midnight Legends Volume 3: Wild Justice napsal Jerry Prosser a nakreslil Charlie Adlard. Od předešlých knih se liší tím, že události sledujeme spíše očima pachatele, než oběti a také se zde objevují mstitelé dva.
Čtvrtou knihou v pořadí je The Crow Midnight Legends Volume 4: Waking Nightmares od Christophera Goldena (scénář), Phillipa Hestera (kresba tužkou) a Ande Parkse (vytažení tuší). Hrdinou je policista z Čínské čtvrti, kterému zavraždili manželku a unesli dceru.
Tyto knihy byly černobílé, původně vycházely v nakladatelství Kitchen Sink, které vydalo i první Vránu a později práva přešla na producenta filmů Edwarda Pressmana, který je do nedávna nechtěl nikomu uvolnit.
Podle filmového scénáře začala v roce 1999 vycházet ve vydavatelství Image barevná série nazvaná pouze The Crow. Scénář psal Jon J. Muth a výtvarníci v sérii střídali. Je velmi obtížné zjistit, kolik měla The Crow nakonec dílů, protože se některé objevovaly v souborných vydáních a dotiscích. S největší pravděpodobností vyšlo deset sešitů, než byla série zrušena. Hrdina se zde jmenuje Eric Drawen, příběh se místy drží filmového scénáře, někde ho doplňuje a někde jde svou vlastní cestou. Tato série je poměrně vzácná a mezi sběrateli ceněná. Později vyšla souborně ve dvou knihách Vengeance (sešity 1-3, 5 a 6) a Evil Beyond Reach (sešity 4, 7-10). Nyní by měla tato série vyjít nově v knihách The Crow Midnight Legends Volume 5: Resurrection a The Crow Midnight Legends Volume 6: Touch Of Evil.V roce 2012 začala u vydavatelství IDW Publishing vycházet série The Crow: Death and Rebirth. Scénáře psal John Shirley a na kresbě se střídali Kevin Colden a Kyle Hotz. V únoru 2013 vyšel tento komiks souborně v jedné
knize. Byl kreslen barevně. Na základě pozitivních ohlasů byl osloven James O'Barr a ve spolupráci s Jimem Terrym vytvořili Vránu: Soumrak bohů (The Crow: Skinning the Wolves), která vyšla v červenci 2013 v USA a v září 2013 i u nás. Aktuálně také vychází poslední sešit série The Crow: Curare, pro kterou také napsal námět James O'Barr a kterou kreslí Antoine Dode.
Vedle komiksů se Vrána objevila i ve třech dalších filmech, zajímavém televizním seriálu The Crow: Stairway to Heaven (kdysi ho zakoupila a nechala prý i nadabovat televize Nova, ale u nás nebyl nikdy odvysílán) a několik knižních pokračování. Zajímavá je i sbírka povídek a básní The Crow: Shattered Lives & Broken Dreams, do které přispívalo mnoho známých spisovatelů, hudebníků a výtvarníků.
Jak se vyjádřil sám O'Barr na loňském Komiksfestu, připravuje novou knihu, kterou by snad měl i kreslit. V té by se za svou smrt měla mstít nevěsta (zdravíme Quentina Tarantina :-).
![]() |
![]() |
Připravujeme Ú.P.V.O. překvapení, těšte se!
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog
Právě pracujeme na dalším dílu série Ú.P.V.O s podtitulem Duše Benátek a další povídky, už je v tisku. Začátkem příštího měsíce by tak měl spatřit světlo světa nový díl komiksové série. I k tomuto komiksu jsme vymysleli jednu zajímavost. Budeme mít pro vás překvapení, aneb vyberte si svou obálku.
A pro ty největší nadšence bychom tohle překvapení mohli nazvat třeba "Sesbírejte všechny obálky a budete mít krásnou Ú.P.V.O. sadu s duší Benátek". Více sdělíme již brzy, tak nás sledujte... Kdo má rád Hellboye a Ú.P.V.O. by měl určitě dávat pozor :)
Jaké budou obálky Ú.P.V.O?
A ještě klasické vydání Ú.P.V.O Duše Benátek a další povídky...
Vrána Soumrak bohů - jiný komiks, ale stejná Vrána jako pomsta ze záhrobí
- Základní údaje
- Nadřazená kategorie: Náš blog


O'Barr dosáhl maximálního odlidštění postav tím, že žádné nedal jméno. Vězni jsou titulováni podle svých povolání, nebo neoslovováni vůbec, vojáci používají své hodnosti. Jediné jméno, které zde uslyšíme, zazní v souvislosti se Sářinou panenkou.
Trailer ke komiksu je k dispozici na youtube zde.
Ukázku z komiksu si můžete prohlédnout zde.